جهت مشاهده مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.....

 

ادامه مطلب....

 


این روز ها بسیاری از افراد به فکر پرورش دام و طیور افتاده اند یکی از پرندگانی که پرورش آن با توجه به ریسک پایین آن صرفه اقتصادی بالایی دارد پرورش جوجه شتر مرغ می باشد. برای پرورش جوجه شترمرغ بایستی پس از خروج جوجه شترمرغ از تخم آنها را در فضایی با حرارت بین 30 تا 35 درجه نگهداری نمود. در صورتی که اوضاع جسمانی و بدنی جوجه و هم چنین محیط نگهداری شما به حد مناسب رسیده بود می توانید جوجه را در فضای باز آزاد کنید.

 جوجه شترمرغ در چند هفته ی اول بسیار ضعیف بوده و به مراقبت و توجه بسیاری نیاز دارد به همین دلیل توجه به بهداشت محیط نگهداری جوجه ها از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد. یکی از دلایلی که در این دوران ممکن است تلفات بسیاری را برای شما به ارمغان آورد عفونت کیسه زرده می باشد که طی دو هفته ی اول زندگی جوجه در صدر بیماری هایی است که جوجه شترمرغ به آن مبتلا می شود.

ابتلا به این بیماری راه های مختلفی داشته و میتواند از طریق تخم، دستگاه جوجه کشی، بندناف و نیز غذا و خوردن مدفوع از راه روده به کیسه زرده رسیده و آنرا عفونی نماید. در صورتی که کیسه زرده در بدن جوجه شترمرغ به موقع جذب نشود میتواند عفونی شده و منجر به مرگ جوجه شود. ترسیدن جوجه نیز از عوامل دیر جذب شدن و یا عدم جذب کیسه زرده شناسایی شده است.

عفونت های باکتریایی ، اسهال و مشکلات فیزیکی مرتبط با پا در رده های بعدی علل مرگ و میر جوجه ها خواهد بود که شما در راه پرورش جوجه شترمرغ با آن رو به رو خواهید شد. در صورتی که مایلید تا سرعت رشد جوجه ها را بالاتر ببرید به شما پیشنهاد میکنیم که در میانجوجه های تازه به دنیا امده یک جوجه به سن بیشتر را قرار دهید تا این جوجه نقش معلم را برای سایر جوجه ها داشته و به آنها طریقه خوردن آب و غذا را به آنها آموزش دهد. برای جلوگیری از سرایت بیماری بهتر است پس از شناسایی جوجه های بیمار و کم توان آنها را از سایر جوجه ها جدا کرده و در بخش دیگری به مداوای آنها بپردازید.

باید توجه داشته باشید که گیر کردن سنگ و یا اجسام خارجی در معده و یا پیش معده ی جوجه از دیگر عوامل مرگ و میر جوجه ها بوده و میتواند برای شما تلفات به بار آورد. با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد شما می توانید اقدام به پرورش و فروش جوجه شترمرغ نمایید و در ادامه ی مسیر از آموزش های دیگر ما برخوردار شوید.

منبع : وب سایت رسمی طیور پروران میهن