فروش جوجه بوقلمون یکی از خدمات طیور پروران میهن است که می توانید از آن به عنوان راهی برای سرمایه گذاری استفاده نمایید.اگر به دنبال کاری هستید و سرمایه ای دارید و می توانید شب و روز بدون خسته شدن کار کنید، می توانید به پرورش جوجه بوقلمون فکر کنید. اگر قصد دارید با سرمایه ای که دارید شروع به پرورش بوقلمون بپردازید بهتر است این بخش از طیور پروران میهن را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری در این باره بگیرید.

در مورد پرورش جوجه بوقلمون باید بدانید که کار از پرورش مرغ یا اردک سخت تر می باشد و این به دلیل این است که آن ها در برابر شرایط محیط و تغذیه بسیار حساس تر می باشند. آن ها باید در مقابل بیماری ها مصون سازی شوند و از نظر بهداشتی نیز باید به خوبی تامین باشند. قبل از ورود جوجه بوقلمون ها نیاز است تمامی وسایل مربوط به نگهداری جوجه به خوبی ضد عفونی شوند و دستگاه مرغ مادر باید از قبل گرم شده باشد. تغذیه جوجه بوقلمون در روزهای اول باید به دقت انجام شود زیرا در روند رشد و بلوغ آن ها بسیار تاثیر گذار است. در روزهای اول بستر جوجه ها باید با پارچه یا کاغذی پوشانده شود تا زمانی که جوجه ها یاد بگیرند چه موادی را باید بخورند و از آن به بعد دیگر نیازی به کاغذ یا پارچه نمی باشد.

 این نکته را باید در نظر داشته باشید که بوقلمون موجودات اجتماعی هستند و نباید آن ها را تنها نگه داشت. برای پرورش جوجه بوقلمون باید به دمای محیطی که در آن قرار می گیرند توجه شود و دما را باید بین 34 تا 36 درجه تامین شود و در آخر یک هفته دما باید به 32 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند. در هفته دوم 29 درجه و در سومین هفته 26 درجه و در هفته چهارم24 درجه و در هفته پنجم21 درجه و تا پایان دوره دما را باید تا 18 درجه کاهش دهید.

فروش جوجه بوقلمون

همچنین برای جوجه بوقلمون باید هوای تازه و تمیزی تهیه شود و سالن پرورش باید به خوبی تهویه شود که رطوبت نیز به این وسیله از بین می رود.

نور برای جوجه بوقلمون در دو روز اول باید کاملاً برقرار باشد و بعد از اینکه جوجه ها غذا خوردن را یاد گرفتند نور را به مرور کم و در نهایت به حداقل ممکن می رسانند. برای جوجه بوقلمون ها بعد از سن دو هفتگی، 13 تا 14 ساعت روشنایی در روز کفایت می کند.

در حال حاضر بوقلمون هایی که برای پرورش در ایران وجود دارند از کشورهای دیگری می آیند و در اختیار سالن هایی قرار می گیرند مجوز انجام این کار را داشته باشند. جوجه بوقلمون های ایرانی نسبت به انواع وارداتی آن ها دارای ضعف هایی می باشد و جوجه بوقلمون های ایرانی بعد از چند روز دچار زخم و عفونت در پا می شوند و در نتیجه نگهداری آن ها نسبت به نوع خارجی آن با مشکلاتی همراه بوده که از نظر هزینه مقرون به صرفه نمی باشد. از این رو فروش جوجه بوقلمون ایرانی در مقابل نوع خارجی آن بسیار کم می باشد.

فروش جوجه بوقلمون

بوقلمون مولد بعد از اینکه تخم گذاری می کند 28 روز طول می کشد تا به جوجه بوقلمون تبدیل شود. در مدت یک هفته وزن جوجه بوقلمون به دو برابر می رسد و در سن 4 هفتگی وزنش 40 برابر روز اول می شود و در سن 14 تا 18 هفتگی به وزن مطلوب جهت کشتار می رسد.

وقتی که جوجه بوقلمون ها دو ماهه هستند هر 10 تای آن ها نیازمند یک متر مربع می باشد و وقتی سه ماهه شدند نیاز به 2 متر مربع دارند و بعد از 4 ماهگی به 2.5 متر احتیاج خواهند داشت بنابراین، اینکه فروش جوجه بوقلمون در چه مرحله ای انجام می گیرد فضای مورد نیاز برای آن ها متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر قصد فروش جوجه بوقلمون را در یک روزگی دارید نیازی ندارید فضای زیادی برای آن ها در نظر بگیرید و هر چه فروش جوجه بوقلمون ها در سن های بالاتری انجام شود باید برای آن ها فضای بیشتری را در نظر بگیرید.

بوقلمون هایی که برای کشتار می روند دارای 65 درصد گوشت قابل استفاده می باشند که ازین مقدار40 درصد گوشت بوقلمون قرمز و 60 درصد گوشت بوقلمون سفید هستند.

 

مشاوره رایگان!!

کارشناسان فروش :

آدرس : تهران خیابان انقلاب خیابان روشندلان پلاک 150 واحد 15

شماره های تماس: 02177623913 - 02177687828 

تلفن همراه: 09122893483 - 09122895849